مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلماس

  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 

ارزش روزه و روزه داري

24 تیر 1392 توسط رضوی

امام صادق عليه السلام فرمود : خدا روزه را به اين دليل واجب كرده كه ميان فقير و غني مساوات برقرار شود … و طعم گرسنگي ، درد و رنج را به افراد غني هم بچشاند تا به ضعيفان و گرسنگان ترحم كنند.

قال رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم : (ماه رمضان ) آغاز و ابتدايش رحمت و ميانه اش بخشايش و مغفرت الهي و پايانش نجات (بندگان) از آتش است.

قال الباقر عليه السلام : براي هر چيزي بهار است و بهار قران ماه رمضان است.

قال رسول الله صلي الله عليه و آله وسلم :كسي كه آيه اي از قران را در ماه رمضان تلاوت كند براي او پاداش يك ختم قران در غير اين ماه منظور مي شود.

قال رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم : براي هر چيزي زكات است و زكات (بدن هاي ما ) روزه گرفتن است.

 نظر دهید »

مزد افطاري

24 تیر 1392 توسط رضوی

اي مردم هر كس از شما مومن روزه داري را در اين ماه افطاري دهد در مقابل اين عمل ثواب آزاد كردن يك بنده ، و آمرزش گناهان گذشته اش براي اوست.

عرض كردند : يا رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم ، براي همه ما مقدور نيست كه به يك صائم و روزه دار افطاري بدهيم . پيامبر صلي الله عليه وآله و سلم فرمود : بترسيد از آتش جهنم (بهانه جويي نكني) و اگر چه يك نصفه خرمايي و يا يك جرعه آب به روزه داري بدهيد و به اين ثواب بزرگ نائل مي آييد.

 نظر دهید »

فاطمه عليه السلام و پرورش فرزندان

08 اردیبهشت 1392 توسط رضوی

فرزندان فاطمه زهرا عليه السلام و اميرالمومنين ذاتاً بچه هاي پاك و ساخته شده اي بودند، ولي هر انساني به هر اندازه در مراتب والاي كمالات انساني قرار بگيرد، باز هم اخلاق و رفتار و ويژگي هاي مربي در ساختار فكري و فرهنگي او موثر خواهد بود.

حضرت فاطمه عليه السلام با يك مديريت صحيح و به كار بستن ويژگي هاي تربيتي، توانست فرزنداني را به جامعه اسلامي تحويل دهد، كه هر كدام منشا آثار خير و پيشرفت دين و احكام الهي شوند و عملاً به الگوها و اسوه هاي مقاومت، شرف، هدايت، بخشش، سخاوت، ايثار، جانبازي، شهادت و … تبديل گردند.

 نظر دهید »

زهراي اطهر (سلام الله عليها) در كلام امام خميني (ره)

07 اردیبهشت 1392 توسط رضوی

امام خميني(ره) مي فرمايند :

حضرت فاطمه زهرا(س) زني است كه فضايل بي نهايت اسلام(ص) و خاندان عصمت و طهارت بود.

همچنين مي فرمايند :

زني كه در حجره اي كوچك و خانه اي محقر، انسانهايي تربيت كرد كه نورشان از بسيط خاك تا آن سوي افلاك و از عالم مملك تا آن سوي ملوك اعلي مي درخشد صلوات و سلام خداوند تعالي بر اين حجره محقري كه جلوه گاه نور عظمت الهي و پرورشگاه زبدگان اولاد آدم است.

 نظر دهید »

مصائب شام

08 آذر 1391 توسط رضوی

از آيت الله مرعشي نجفي رحمت الله نقل است كه فرمود : وقتي حضرت زينب به دنيا آمد، اين نوزاد چشم مبارك را به روي هيچ كدام از اهلبيت باز نكرد. وقتي قنداقه در بغل امام حسين قرار گرفت، چشمش را گشود. اينجا زينب تا رو در روي امام حسين قرار گرفت چشمش را باز كرد. ولي روزگار سپري شد يكبار اين خواهر و برادر صميمي در موقعيتي قرار گرفتند تا چشم امام حسين به چشم زينب دوخته شد، چشمانش را بست، و آن در مجلس يزيد بود. سر مبارك امام عليه السلام از بالاي ني به تمام اسرا نگاه كرد، ولي وقتي مقابل حضرت زينب عليه السلام رسيد چشم هايش را روي هم گذاشت و از گوشه هاي چشم مبارك اشك جاري شد. گويا مي خواست بفرمايد، زينبم از اينكه به يتيمانم محبت كردي ممنونتم، خواهرم بيش از اين مرا خجالت زده نكن. 

 نظر دهید »

مفهوم و دليل رجعت

02 آبان 1391 توسط رضوی

 

مفهوم رجعت

پديده مهمي كه در دوران ظهور اتفاق خواهد افتاد حضور افرادي است كه از دنيا رفته اند كه به اين پديده رجعت گويند.رجعت در لغت به معناي بازگشت است .شيخ مفيد نيز اصطلاح رجعت را چنين بيان مي دارد :

خداوند گروهي از مردگان را با همان شكل و بدن خود به دنيا باز مي گرداند.

دليل رجعت :

رجعت ، جزو باورهاي مذهب تشيع است. قران كريم مي فرمايد :

‚و يوم نحشر من كل امه فوجا ممن يكذب باياتنا فهم يوزعونƒ

روزي كه از هر ملتي فوجي-از آنان كه آيات ما را تكذيب مي كردند-گرد مي آوريم و آنان را به صف برانند.

امام صادق عليه السلام درباره اين آيه مي فرمايد :

اين آيه مربوط به رجعت است( زيرا به بازگشت گروهي دلالت مي كند). آيا خداوند در قيامت از هر امتي ، گروهي را محشور مي كند و بقيه را رها مي سازد؟ آيه قيامت اين است كه مي فرمايد:‚و حشرناهم فلم نغادر منهم احداƒ و آنان را گرد آورديم و هيچ يك را فروگذار نمي كنيم ))

اين آيه به روشني از وقوع چنين روزي مي گويد : روزي كه گروهي از مردم زنده مي شوند و دوباره در دنيا حضور مي يابند.آيات ديگري نيز بر اين حقيقت دلالت مي كند.

روايات رجعت نيز در بحارالانوار آمده است. در روايتي آمده، مامون از امام رضا عليه السلام پرسيد: نظر شما درباره رجعت چيست؟ امام پاسخ داد : رجعت واقعيت دارد.

امام صادق عليه السلام مي فرمايد : از ما نيست كسي كه به رجعت باور نداشته باشد.

در اين جا در صدد اثبات رجعت نيستيم و تنها براي نمونه چند آيه و روايت را نقل كرديم.  

 نظر دهید »

هفته دفاع مقدس گرامي باد

05 مهر 1391 توسط رضوی

دهه كرامت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه و هشتمين اختر تابناك امامت و ولايت ثامن الحجج امام رضا عليه السلام مباركباد

 نظر دهید »

اعلام انزجار از اهانت كنندگان به ساحت نوراني پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله

26 شهریور 1391 توسط رضوی

بسم الله الرحمن الرحيم

ما طلاب حوزه علميه خواهران فاطمه الزهراء سلام عليها سلماس اهانت نفرت انگيز دشمنان اسلام به ساحت نوراني پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله را محكوم مي نمائيم و خواستار مجازات شديد عاملان اين شنيع و پشتيبانان مالي آن ، كه دل ملت هاي مسلمان را به درد آورد اند هستيم.

 

 

 نظر دهید »

از مناجات هاي شهيد دكتر چمران

07 شهریور 1391 توسط رضوی

خدايا تو را شكر مي كنم كه با فقر آشنايم كردي تا رنج گرسنگان را بفهمم و فشار دروني نيازمندان را درك كنم !خدايا تو را شكر مي كنم كه مرا با درد آشنا كردي تا درد دردمندان را لمس كنم و به ارزش كيميايي درد پي ببرم و ناخالصي هاي وجودم را در آتش درد بسوزم ! خدايا تو را شكر مي كنم كه مرا در آتش عشق گداختي و همه موجودات و خواستن ها را به جز عشق  و معشوق در نظرم خوار و بي مقدار كردي خدايا اكنون احساس مي كنم كه در دريايي از درد غوطه ور مي خورم در دنيايي از غم و حسرت غرق شده ام به حدي كه اگر آسمانها و زمين و همه ثروت وجود را به من ارزاني داري به سهولت رد مي كنم و اگر همه عالم را عليه من آتش كني و آسماني از عذاب بر سرم ريزي و زير كوههاي غم و درد مرا شكنجه كني آخ نگويم كوچكترين گله اي نكنم كمترين ناراحتي به خود راه ندهم ذكر خود را و ياد خود را و زيبايي خود را از من نگيري و مرا در همان حال به دست بلا بسپاري به شرط آنكه بدانم اين بلااز من محبوب به من رسيده است تا احساس لذت كنم و همه دردها و شكنجه ها را به جان و دل بخرم و اثبات كنم كه عزت و ذلت دنيا براي من يكسان است لذت  درد مرا تكان نمي دهد و شكست و پيروزي مادي در من تاثيري ندارد.

 نظر دهید »

خوشه هاي معرفت (توصيه هاي اخلاقي و رهنمودهاي حضرت آيت الله بهجت رحمه الله عليه)

04 شهریور 1391 توسط رضوی

1-اگر بخواهيم محيط خانه گرم و با صفا و صميمي باشد ، فقط بايد صبر و استقامت و گذشت و چشم پوشي و رافت را پيشه خود كنيم تا محيط خانه گرم و نوراني باشد.

2-ما بايد باب توجيه و اشتباه را به روي خود ببنديم و براي هر خطا ، زيان به استغفار بگشاييم و اگر قابل جبران باشد ، جبران كنيم.

3-خدا نكند حرام در نزد انسان زينت داده شود !اين يك بيماري قلبي است كه انسان به آن مبتلا مي شود و با وجود رههاي حلال كه نيازش بر آورده مي كند ، خود را به حرام گرفتار مي نمايد.

4-براي اداره تمام جهان كافي است انسان ،عاقل و مومن و متدين باشد ، ديانت و عقل ، براي اداره كره زمين كفايت مي كند.

5-خوردن غذاي شبهه ناك و نيز غذاي كسي كه از حرام پرهيز ندارد هر چند جايز است ، ولي انسان را مريض و از عبادت محروم مي كند و يا سبب سلب توفيق مي شود.

6-كسي كه از معنويات و معرفت خدا بهره مند است، چه حاجت به كيميا دارد؟! چه كيميايي بالاتر از خداشناسي؟!

7-انسان بايد هر روز موضع خود را مشخص كند كه آيا اهل حق است و يا باطل و پيرو آن .

8-خدا كند شغل نافع به حال خود را تشخيص دهيم و تثبيت در آن را پيدا كنيم و در آن ثابت قدم باشيم و هر روز فر تازه اي در سر نداشته باشيم و هر لحظه به رنگي نباشيم!

9-خدا مي داند يك صلواتي را كه انسان بفرستد و براي ميتي هديه كند ، چه معنويتي ، چه صورتي ، چه واقعيتي براي همين يك صلوات است.

10-اگر جلوي خود را در ارتكاب معاصي نگيريم ، حالمان به انكار و تكذيب و استهزاء به آيات الهي ، و يا به جايي مي رسد كه از رحمت خدا نا اميد مي شويم.

11-در تعبديات ، كوه كندن از ما نخواسته اند ، سخت ترينش نماز شب خواندن است كه در حقيقت ، تغيير وقت خواب است نه اصل بي خوابي ، بلكه نيم ساعت زوددتر بخواب ، تا نيم ساعت زودتر بيدار شوي .

12-هر كه عمل كرد به معلومات خودش ، خداوند مجهولات او را معلوم مي فرمايد!

13-نماز شب مفتاح توفيقات است (كليد موفقيت ها)

14-مدام به قران نگاه كردن ، دواي درد چشم است.

 نظر دهید »

شرح کوتاهی بر دعای ماه رجب همراه با اعمال ماه رجب که ضمیمه شده است

22 خرداد 1391 توسط رضوی

در این ماه
 «
یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ » یعنی وقتی به ماه رجب می‌رسی، شما از لحظه شروع ماه رجب دیگه توقع‌ات از خداوند تبارک و تعالی فقط و فقط خیر است .

«وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ » و ایمن هم به شما می‌ده.

چند نکته در اینجا داریم:

1- چه کسانی در این ماه امیدوار باشند؟

2-و امن سخطه» یعنی چی؟ یعنی در این ماه خداوند تبارک و تعالی بساط سخط – بساط عصبانی شدن - رو کلاً تعطیل می‌کند.

چه قدر فرصت عجیبی است. بعضی وقتها بعضی فرصت‌هایی که در ماه رجب هست، من دقت کردم در خیلی از شب‌های مهم سال هم نیست.

«یا مَنْ یُعْطِى الْکَثیرَ بِالْقَلیلِ ». خداوند تبارک و تعالی همیشه این طوریه یعنی شما کاه که می‌برید، کوه بجایش می‌دهد. این خدا خدایست که وقتی خیلی کم می‌بری، خیلی زیاد عکس العمل نشون می‌ده. تا جایی که بعضی وقت‌ها احساس می‌کنیم که با منه!!

«یا مَنْ یُعْطى مَنْ سَئَلَهُ » در این ماه خداوند تبارک و تعالی هر کس که صداش بزنه را جواب می‌ده.

«یا مَنْ یُعْطى مَنْ لَمْ یَسْئَلْهُ » اگه یه وقتی شما توی ماه رجب بدونی ماه رجبه، بدونی با ماه‌های دیگه فرق می‌کنه، اما یادت بره دعا کنی، خداوند تبارک و تعالی یه چیزی توی ماه بهت می‌ده.

«و من لم یعرفه» دامنه رو باز می‌کنه؛ حتی کسانی که خدا را نمی‌شناسند، در ماه رجب یه بهره‌ای می‌برند.

پس سه طبقه شد:

1- مَنْ لَمْ یَعْرِفْهُ » کسانی که خدا را نمی‌شناسند، اینها طبقه‌ای هستند که از رحمت عمومی ماه رجب بهره می‌بردند. «

2-مَنْ لَمْ یَسْئَلْهُ » کسانی که از طبقه خصوصی ماه رجب هم بهره می‌بردند. می‌دونه ماه رجبه ولی حواسش نبوده و صدا نزده . «

3-مَنْ سَئَلَهُ » خاص الخاص هستند. کسانی هستند که چون خدا رو در ماه رجب صدا می‌زنند، این صدا زدنشون باعث میشه خداوند بهشون خاص نگاه کنه «.

اگه یه وقتی شما توی ماه رجب بدونی ماه رجبه، بدونی با ماه‌های دیگه فرق می‌کنه اما یادت بره دعا کنی، خداوند تبارک و تعالی یه چیزی توی ماه بهت می‌ده

«اَعْطِنى بِمَسْئَلَتى اِیّاکَ »

حالا چی می‌خوای بنده من؟


«جَمیعَ خَیْرِ الدُّنْیا وَ جَمیعَ خَیْرِ الاْخِرَةِ » هر چه خوبی توی دنیاست و هر چی خوبی در آخرته در این ماه، من از تو می‌خوام .


شما بروید توی کل دعاهای ماه رمضان حتی دعای شب قدر بگردید، این جمله رو پیدا نمی‌کنید.

ماه رمضان خیلی خوبه، اما ماه رجب ماه زرنگ‌هاست. چون زرنگ‌ها کمترن، مشتری ماه رجب هم کمتره

بعد می‌یاد دو قبضه می‌کنه دعا رو . یعنی آخر پُررو بازی یه بنده است. که خیلی هم عالیه.

«وَاصْرِفْ عَنّى بِمَسْئَلَتى اِیّاکَ جَمیعَ شَرِّ الدُّنْیا وَ شَرِّ الاْخِرَةِ » من نبینم مشکلات دنیا و آخرت. «صرف» یعنی روی برگرداندن. من روم برگردونده باشه، هیچ کدام از مشکلات دنیا و آخرت رو نبینم. چرا؟ «تَحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحْمَةً » خودت گفتی این ماه، ماه منت گذاشتن، نرم گرفتن، آروم بودن، چشم پوشی کردن، گذشتن، بخشیدن خروار به دینار، بخشیدن کوه به کاه. به این دلیل این جوری شده.

«فَاِنَّهُ غَیْرُ مَنْقُوصٍ ما اَعْطَیْتَ وَ زِدْنى مِنْ فَضْلِکَ یا کَریمُ » برای این که از در خانه تو اگر همه چی رو بهم بدی، سر سوزنی کم نمی‌شه.

ما بنده‌ها اگه در خونه کریم‌ترین کریمان بریم، اگر فقط یک ریال به ما کمک کنه؛ یک ریال از اموالش کم می‌شه. در خونه تو که می‌یایم، هیچی کم نمیشه.

برادرا و خواهرا : تو این ماه پُــررو بازی مطلق، با خیال راحت بیا بشین و بگو:

اومدم غرق در گناهم، هیچی نیاوردم، امیدم اینه که اولاً تمام گناهام رو پاک کنی، ثانیاً همه چی هم بهم بدی .

برید یه دعا پیدا کنید توی ماه رمضان، ماه شعبان، مفاتیحُ زیر و رو کنید ببینید یه جایی هست این گونه بنده اجازه داشته باشه با خدا صحبت کنه .

لذا خیلی قدر ماه رجب رو بدونید.

یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ ؛ اى که براى هر خیرى به او امید دارم.

وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ ؛ و از خشمش در هر شرى ایمنى جویم

یا مَنْ یُعْطِى الْکَثیرَ بِالْقَلیلِ ؛ اى که مى‌دهد (عطاى) بسیار در برابر (طاعت) اندک

یا مَنْ یُعْطى مَنْ سَئَلَهُ ؛ اى که عطا کنى به هر که از تو خواهد.

یا مَنْ یُعْطى مَنْ لَمْ یَسْئَلْهُ ؛ اى که عطا کنى به کسى که از تو نخواهد.

وَ مَنْ لَمْ یَعْرِفْهُ ؛ و نه تو را بشناسد

تَحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحْمَةً ؛ از روى نعمت بخشى و مهرورزى

اَعْطِنى بِمَسْئَلَتى اِیّاکَ ؛ عطا کن به من به خاطر درخواستى که از تو کردم

جَمیعَ خَیْرِ الدُّنْیا وَ جَمیعَ خَیْرِ الاْخِرَةِ ؛ همه خوبى دنیا و همه خوبى و خیر آخرت را

وَاصْرِفْ عَنّى بِمَسْئَلَتى ؛ و بگردان از من به خاطر همان درخواستى که از تو کردم.

اِیّاکَ جَمیعَ شَرِّ الدُّنْیا وَ شَرِّ الاْخِرَةِ ؛ همه شر دنیا و شر آخرت را

فَاِنَّهُ غَیْرُ مَنْقُوصٍ ما اَعْطَیْتَ ؛ زیرا آنچه تو دهى چیزى کم ندارد(یا کم نیاید)

وَ زِدْنى مِنْ فَضْلِکَ یا کَریمُ ؛ و بیفزا بر من از فضلت اى بزرگوار

یا ذَاالْجَلالِ وَالاِْکْرامِ ؛ اى صاحب جلالت و بزرگوارى

یا ذَاالنَّعْماَّءِ وَالْجُودِ ؛ اى صاحب نعمت وجود

یا ذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ حَرِّمْ شَیْبَتى عَلَى النّارِ ؛ اى صاحب بخشش و عطا حرام کن محاسنم را بر آتش دوزخ

حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد

 


 نظر دهید »

قناعت-مصيبت نه معصيت -توجه كامل به توصيه ها

22 خرداد 1391 توسط رضوی

قناعت

مردي درشهركوفه زندگي مي كرداوهيچ وقت ازسختي هاي زندگي شكايت نمي كردوقانع بود روزي از شدت تنگدستي ،پابرهنه مانده بود ونمي توانست كفش بخرد باپاي برهنه راه مي رفت كمي دل تنگ شده بود ناگهان مردي راديدكه پاندارد وبا دستانش به سختي حركت مي كند سجده شكر به جاآورد وديگر ازاينكه كفش ندارد ناراحت نبود .

                                    «گلستان سعدي»                                                           

مصيبت نه معصيت

شخصي پرهيزگار ومومن كناردريازندگي مي كرداوبراثرحمله پلنگ زخمي شده بود اماهيچ داروي دردش رادرمان نمي كرد مدت ها بود كه بيمار ورنجور در گوشه اي به سرمي برد وپيوسته خدارو شكر مي كرد روزي يكي از دوستانش به او گفت:بااين همه درد ورنج چرا شكر مي كني؟مرد گفت :شكر من براي اين است كه گرفتار مصيبتم نه معصيت.

 توجه كامل به توصيه ها

انتظام كاشمري –واعظ- نقل مي كرد:كه به خدمت حاج شيخ حسنعلي عرض كردم :دستوري مرحمت فرما كه توفيق تهجديابم وگشايشي دركارم حاصل شود فرمودند:هرصبح ازتلاوت قرآن مجيد مخصوصا سوره يس غفلت منما ان شاءالله توفيق رفيق خواهدگشت.به كاشمر باز گشتم هر بامداد درحين راه رفتن به قرائت سوره ياسين مداومت مي كردم اما نتيجه ي به دست نمي آمدسال ديگر درايام عيد به مشهد مشرف شدم ودر يك شب باراني برا ي اصلاح كاري به خانه يكي از علماءشهر رفتم چون درآن شب آقا به بيروني نيامده بود دست خالي بيرون آمدم وانديشيدم :خوب است به خدمت حاج شيخ حسنعلي شرفياب شدم واز عدم حصول نتيجه اورا آگاهي دهم بااين فكر به منزل حاج شيخ آمدم ديدم كه جماعتي در اطاقند ودربسته است وايشان مشغول گفتار وموعظه اند باخود گفتم :اگر دراين حال به اطاق برومممكن است كه جايي براي نشستن من نباشد وديگر آنكه شايد سخن حضرت شيخ به سبب ورود من به اطاق قطع شود ازاين رو بود كه پشت درنشستم وبه سخنان ايشان گوش دادم تامجلس تمام شود وبه حضورش شرفياب شدم.

درهمين زمان،ناگاه شنيدم كه مرحوم حاج شيخ موضوع سخنان خودراتغيير دادندوفرمودند:برخي از من دعاي توفيق سحري وگشايش امورمي خواهند دستور مي دهم كه قرآن تلاوت كنندليكن به جاي آنكه روبه قبله ودرحال توجه به قرائت پردازنددرحال راه رفتن ،سوره يس مي خوانندوبعدبه قصد گلايه مي آيند كه ازدستورمن حاصلي نگرفته اندتازه در شب باراني ابتدا به منظور انجام كار دنيايي خود به درخانه ديگران مي روند وچون به مقصد مي رسند به فكرآخرت افتاده سري هم به من مي زنند اينكه شرط انصاف نيست خوب است بروند وهربامدادروبه قبله باتوجه وتدبر ونه با لقلقه لسان به تلاوت كلام الله پردازند آنگاه اگر مقصودشان حاصل نشد گله مندگردند وپس از اين سخنان باز به موضوع اصلي سخن خود پرداختندپس ازپايان گفتار درباز شد ومن داخل شدم حضرت شيخ محبت فرمودند وپرسيدند:حاجتي داري؟عرضه داشتم :جواب خودرا شنيدم فرمودند:پس معطل چه هستي؟!

 نظر دهید »

اين الرجبيون ؟!

22 خرداد 1391 توسط رضوی

گرچه همه زمان ها مخلوق خداست ليكن برخى از آنها از شرافت و ويژگى خاصى برخوردار است. درست است كه همه ماه هاى سال، پرتوى از قدرت جهان آفرين است; امّا سه ماه رجب، شعبان و رمضان، داراى امتياز و برجستگى ويژه اى هستند.در عصر جاهليت، مردم ماه رجب را گرامى مى داشتند.


پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله)مى فرمايد: رجب، «شهرالله الأصمّ» است; و بدان سبب آن را «اصمّ» ناميدند كه هيچ ماهى به پايه عظمت آن نمى رسد; مردم زمان جاهليت به رجب حرمت مى نهادند و آنگاه كه اسلام درخشيدن گرفت، بر حرمت آن افزود. بدانيد كه رجب، ماه خدا شعبان، ماه من و رمضان، ماه امت من است پس هركس يك روز از رجب را روزه بدارد، مستحقّ رضوان الهى گردد و روزه اش غضب الهى را خاموش كند و خداوند درى از درهاى جهنّم را بر او ببندد. اگر كسى به اندازه تمام زمين طلا انفاق كند، برتر از روزه يك روز آن نخواهد بود… هرگاه شب شود، دعايش مستجاب خواهد بود: يا در دنيابه او عطا خواهد شد و يا براى آخرت او ذخيره مى شود… حضرت رسول خدا(صلى الله عليه وآله) سپس ثواب دو، سه، چهار، پنج، تا سى روز، روزه ماه رجب را تك تك با توضيح كامل بيان فرمود.

 امام كاظم(عليه السلام) مى فرمايد:

رجب، نام نهرى در بهشت است كه از شير سفيدتر و از عسل شيرين تر است; بنابراين هركس يك روز از ماه رجب را روزه بدارد، خداوند از آن نهر به او خواهد نوشاند.

 امام كاظم(عليه السلام) مى فرمايد:

 رجب، ماه عظيمى است كه خداوند، اعمال نيك را در آن چند برابر مى فرمايد و گناهان را در آن محو مى كند. پس هركس يك روز از ماه رجب را روزه بگيرد، به اندازه مسير يك سال از جهنّم دور و هركس سه روز از آن ماه را روزه بدارد، بهشت بر او واجب مى شود.

 نظر دهید »

اخلاقي

17 خرداد 1391 توسط رضوی

طلبه اي كه معلم اخلاق نداشته باشد مانند وسيله ي سريع السيري است كه راننده ي آن از تجربه ي كافي برخوردار نباشدكه باعث كشته شدن خود و ديگران خواهد شد.

شخصي درحضور امام سجاد عليه السلام گفت:

اَللّهُمَّ اَغْنِني عَنْ خَلْقِكَ؛بارالها، مرا ازخلق بي نياز گردان.

حضرت فرمود:چنين نيست،زيرامردم به يكديگرنياز دارند،

بلكه بگو:اَللّهُمَّ اَغْنِني عَنْ شِرارِ خَلْقِكَ؛بارالها،مراازاشرار خلق بي نياز گردان

 

 

 

 نظر دهید »

شهادت حضرت زينب سلام الله عليها

17 خرداد 1391 توسط رضوی

شهادت جانگداز حضرت زينب سلام الله عليها بانوي صبر و عشق محضر صاحب الزمان عجل الله و دلباختگان كوي ولايت تسليت باد

 نظر دهید »
خرداد 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلماس

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • قناعت

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس